woensdag, oktober 25, 2006

Bezoek

Le Matthieu est arrivé!! Met een nieuwbakken interesse voor Frans en fotografie (Felic en hij hebben er al een fotobattle opzitten, hij bleef maar foto·s maken tot Felic met haar camera afkwam "I have a weapon too!!" ) ·t Is echt tof om mijn buurtje van thuis nu als flatmate te hebben en te kunnen bijpraten en filmpjes kijken zoals thuis.
Ge houdt het toch niet voor mogelijk, om 18u de maandag vertrekken en om 15u de volgende dag al aan mijn deur staan, en ik was dan nog niet thuis ook want had hem ten vroeeeeegste voor het avondeten (Vlaamse tijd) verwacht! In feite liep ik op dat moment met 4 pompoenen door de Turia te zwoegen, we moeten toch een beetje toepaselijke decoratie hebben he zaterdag. Trouwens, hebben pompoenen een mistig en nat klimaat nodig misschien? Ik meen mij te herinneren dat rond deze tijd van het jaar de tuin bij Frank en Marie volligt met vette oranje bollen, hier zijn we naar de Mercado Central geweest (dé referentie voor verse groenten en fruit) en het enige wat we op de kop konden tikken waren grijze kalebasachtige dingskes, en kleine pompoentje speciaal voor Halloween geïmporteerd naar Valencia en aan 4euro t stuk!!
Bon, ik zal in Gent waarschijnlijk ook geen appelsienen in de bomen meer moeten verwachten he maar toch, ik had daar niet aan gedacht dat dat hier misschien niet voorhanden zou zijn (net als sojabonen, hebben ze hier nog nooit van gehoord).

Tjeu moet vrees ik de stad wat op zijn eentje verkennen, hoewel ik hem gisteren een rondleiding gegeven heb van de oude binnenstad en het dak; ik heb namelijk tot vrijdag nogal veel les en toestanden... C·est quand même quelque chose hein.

Geen opmerkingen: